Årsberättelse för KIF 2023

Många barn vill aktivera sig och det kräver en allt starkare och mer aktiv idrottsförening. Satsningarna inom fotbollen har störst fokus då intresset för sporten är stort. Sommarsäsongen 2023 hade vi tre lag i olika åldrar. En ”knattegrupp” med barn i åldrarna 4-6 år (Boll & Lek), PF8 och PF11.

Vi i KIF har även detta år försökt tillgodose behov så gott vi har kunnat och har köpt in diverse materiel, vi har inte mycket pengar att röra oss med men försöker skapa förutsättningar för aktivitet och träning.

Även vintertid kan vi erbjuda aktiviteter. Sedan bygget av Haldo Arena har en is preparerats vintertid där det finns möjlighet för skridskoåkning. Detta har kunnat nyttjas av alla och är mycket uppskattat av eleverna på Klövsjö skola som på sina raster kan slänga på sig ett par skridskor och ta några varv. Vissa idrottslektioner har även spenderats där. Haldo Arenas ispatrull gör ett enormt arbete, där många ideella timmar läggs ner.

För fjärde året i rad arrangerade KIF en luciavandring den 13 december. Med facklor i händerna och glögg i magen har detta evenemang blivit mycket uppskattat. Se mer i verksamhetsberättelse.

Även i år har vårt fik vid IP drivits av Lena Kjellsson där hon, med stöttning av föräldrar, har kunnat erbjuda bland annat fikabröd, toast och varmkorv. Detta har varit mycket uppskattat vid våra hemmamatcher, både av publik och spelare.

Många är de föräldrar som ställer upp ideellt både som ledare, fikafixare vid fotbollsmatcher etc. Det är en förutsättning för att vi ska kunna bedriva denna verksamhet.

Med förhoppning och ett ännu aktivare och engagerande 2024!

Vi i styrelsen vill också passa på att flagga redan nu för att vi från nästa år behöver tillsätta både en ny kassör och sekreterare. Vi vill avslutningsvis tacka alla som engagerar sig och samtidigt påminna er att bygden blir vad vi gör den till😉

/Styrelsen genom sekreterare Emma Haraldsson.