klovsjo-if

Klövsjö IF's Värdegrund

Vi som är verksamma i Klövsjö IF vill bidra till en värdefull fritid och ett aktivt liv för barn och vuxna i Klövsjö med omnejd. Vi tror att idrotten och föreningslivet har en stor möjlighet att bidra till människors välmående och hälsa men också till integration, gemenskap. Föreningen vilar på värderingar om allas lika värde. Alla är välkomna!

ledkryss-i-motljus-frost-vinter

Klövsjö IF's spelregler

Vision: Idrott för alla året om!

Vi har under våren 2023 tagit fram föreningens spelregler. Detta var ett initiativ från styrelsen, i processen har både ledare och föräldrar inkluderats. Spelreglerna finns till för att vi på ett enkelt sätt ska kunna integrera vår värdegrund i verksamheten, kunna påminna varandra om vad som faktiskt är viktigt och självklart också för att stötta alla aktiva och ledare!

Både stora som små ska förstå innebörden.

SPELREGLER

1. Alla är välkomna och får va med
  2. Vi vinner och förlorar tillsammans
  3. Vi peppar varandra
  4. Vi ska vara schysta kompisar, lagkamrater och motspelare
  5. Vi lyssnar på varandra
  6. Föräldrar och publik hejar på alla
  7. Här slåss och svär vi inte
  8. Visa respekt för varandra
  9. Våga säg ifrån om det är något som inte känns bra
  10. Här har vi kul tillsammans

Våra spelregler är ett levande dokument, om du är aktiv i föreningen och har förbättringsförslag är du varmt välkommen att kontakta styrelsen!

Hör av dig!

Har du frågor om klubben eller vi engagera dig? Kanske vill du sponsra klubben?

Hör av dig vettja!